6.18.2010

donning a DON


3



1
jacket with mesh tailcoat - Don Protasio
tee with lace cross patch- DIY
pants - vero moda
boots - soule (ugghhgain! haha)
tartan skirt - thrifted







Image and video hosting by TinyPic

2


4


dd




dodn3

it can be worn this way too


Image and video hosting by TinyPic
the moment i saw the jacket on the runway...moving languidly with the model's body, i know that its gon' be mine. haha


9


7


Image and video hosting by TinyPic



5
Linda Blair 360 degree head spin haha.. oops. scary!


6
parang tanga lang



I'll be attending the 9th Annual Philippine Toy Convention tomorrow with Mike and the gang. Actually, i was so excited for this that I still haven't came up with a costume-worthy harajuku-ish outfit for a week already. We've been brainstorming about this matter but still it all boils down to the right element and clear representation of your personal style. I mean i know what i want to wear which would prohibit an inner alienation and I am pretty sure about it but this is TOY Convention and thinking about it brings me images of young kids clad in Naruto outfits, bevy of Lolita girls, Gundam or Rockman installed costumes. Its different I know and this isn't like fashion week where i could wear an all black outfit and boots and pretend that minimalism works. I am pretty damn sure that i'll be in my typical signature "blah blah snore" outfit but DON PROTASIO saved me from damnation... just this morning .
The jacket i ordered from his Holiday 2010 Collection - INSISTENT just arrived.


To dilute the pressure building in me, I programmed my lil' self that I'll be just a commoner.. a spectator.. and honestly, its my first time so its ok to be a lot less than flamboyant.I'll leave the quirky department to Mike (Toxic Disco Boy) haha. Being a nervous person that i am, i even talked to a friend who regularly
attends cosplay events just to you know, lessen the apprehension. You might be saying that Im making a big deal out of this but sadly i do.. We do. Everytime.. haha

I don't know if its a bad omen to give a sneak preview of my outfit for tomorrow but here goes...
I might be busy snapping photos of cute anime' kids tomorrow that I fear of not having a decent photo of my outfit and Im wearing Don Protasio for crying out loud! Is there any reason not to be this giddy like a 10 year old virgin?

and obviously I was trying hard mimic-ing THE DIVINITUS' trademark blurry head photos.. i think i went dizzy for a minute.I guess i'll just leave it to her hehe.
oh God im so happy. Its so surreal to own such a magnificent designer piece.

42 comments:

  1. Win, teh. Win! You're definitely giving this DP piece some justice right there. :-)

    ReplyDelete
  2. oOoo! le rouge! red or bright red looks good on ya!

    xoxo

    ReplyDelete
  3. kawadjan: thanks so much. thats so nice to hear

    ReplyDelete
  4. jason: thanks so much
    soemthing new

    ReplyDelete
  5. Wow, I'll be in toycon tom too. hope i could bump onto you guys hehe...

    ReplyDelete
  6. loved how you pieced it together!

    ReplyDelete
  7. yay! ;)

    -dp fuchsiaboy

    ReplyDelete
  8. i really need those boots!!! you always rock karl! love every single outfit you wear! :)

    ReplyDelete
  9. i'm in love with all the red! : ) and your shoes are so hot! : )

    ReplyDelete
  10. omg! payat mo!!! kasya yunng red skirt sayo. inggit ako :P hehe

    ReplyDelete
  11. nahihilig ka na sa red ngayon ha. at bet ko ang ala McQueen na tartan! loveeet!

    ReplyDelete
  12. lol it can be a quite workout :)
    awesome red!

    ReplyDelete
  13. THEDIVINITUS: very.. i think my face got skinnier.. haha mwahh. love u. yes.. red to standout 70% among the sea of colorful young kids

    ReplyDelete
  14. kookie: onga no? subconsciously? hehe love u kooks. thanks.. miss u

    ReplyDelete
  15. dru: surprisingly1 ganyan talaga pag walang buttocks haha

    ReplyDelete
  16. Lloyda: your gonna own them in few weeks time. i cant wait to see your verson hehe

    ReplyDelete
  17. maki: thanks.. you know i love minimialism hehe this is quite a volume

    ReplyDelete
  18. devian: see u this is gonn be FUNNNNNN

    ReplyDelete
  19. bloody red! :) love love love it toots!

    ReplyDelete
  20. as usual, bongga ka ulit. Ikaw na!

    :)
    Melai

    ReplyDelete
  21. Fan from New YorkJune 19, 2010 at 5:19 PM

    I love,love, LOVE you style!

    ReplyDelete
  22. Oh my god! Love the fit and the wedges :)

    http://sextapeandcigarettes.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. i saw you yesterday... me and my sister was so shy approaching you. buti na lang we did and took a photo of you and the gang. but i didnt recognize mike. T_T
    love everything..
    we're the one wearing almost same clothes. trying to be shibuya i guess. *happy*

    ReplyDelete
  24. wow!!! this is just stunning, karl!!! fabulous!

    ReplyDelete
  25. love your wedges Karl!!! are those the pixie wedges? jeffrey campbell?? loe love love them wedgezzzzzz

    ReplyDelete
  26. max: thanks.not jeff campbell though. its from a local brand SOULE PHENOMENON. go google it . thanks. i love yer sam edelman !

    ReplyDelete
  27. sybil: thanks dear.. hehe u always make me smile

    ReplyDelete
  28. momo: thanks somuch. hehe . i never thought cosplay people like u would like me hehe mwahh nc u soon

    ReplyDelete
  29. neheme: i just cant get enough of these wedges hehe mwah

    ReplyDelete
  30. jasna: the jacket is just stunning. thanlks love

    ReplyDelete